Skuba Team

Skuban rallitiimin perustaminen: Menemme Dakar 2025 -ralliin

Skuballa tunnemme jokaisen osan: jokaisen asiakkaamme pitkäikäisimmänkin rekan osan, heidän yrityksensä ponnistelut ja taistelut sekä menestykset.
Ja samaan aikaan me itse, kuten meidän asiakkaammekin, toimimme tällä alalla seikkailunhalusta: Suloisesta tunteesta, että asiat toimivat, sopivat ja tuovat hyviä tuloksia.
Tämän seikkailunhalumme turvin, joka yhdistää meitä jokaista meidän yksilöllisillä elämämme poluilla huolimatta erilaisista kulttuureista, olemme todella onnellisia kertoessamme, että olemme keränneet ammattimaisen rallikuskien tiimin. He tulevat kilpailemaan useissa eri ralleissa ympäri vuoden, mutta erityisesti, he kilpailevat Dakar 2025 -rallissa rekkojen sarjassa!

Tiimin nimi on luonnollisesti: SKUBA TEAM

ja he ovat, juuri kuten mekin, monista eri maista:

Kuljettaja: Vaidotas Žala - liettualainen rallikuski, kenellä on 10 vuoden Dakar-kokemus, mutta hän on ensimmäistä kertaa koskaan rekan ratissa;

Kartturi: Paulo Fiuza - portugalilainen ammattimainen kartanlukija, ja hän on aloittanut rekka-sarjoissa kisaamisen jo 18 vuotta sitten;

Mekaanikko: Max van Grol - edustajamme Alankomaista, hän on aiemmin ollut mekaanikkona Gerard De Rooy -tiimissä, joka on voittanut Dakarin neljä kertaa, viimeisimmän kerran 2023. 

Rekkamme Dakar 2025 ralliin: De Rooy truck IVECO

Maailman kovimpaan rallikisaan tarvitsemme kovinta mahdollista tekniikkaa ja kaikista ammattimaisimman tukitiimin - juuri samanlaisen kuin Skuba on liiketoiminnassaan!

De Rooy truck IVECO valittiin sen hyvin vakuuttavan historiansa vuoksi, jonka saavutukset ja kokemukset kisoissa ulottuvat vuosikymmenien ajalle.

Rekka painaa 9000kg, tuottaa 1000 hevosvoimaa ja vääntöä 5000 Newtonia, joka välittyy 22,5 -tuumaisille renkaille Allisonin automaattisen vaihteiston välityksellä. Nelivetorekasta löytyy Reigerin iskunvaimentimet joissa on iskua 30 senttiä. Yksi rengas painaa 135kg. Rekka-sarjassa pystyy säätelemään rengaspainetta suoraan ohjaamosta Teleflow-järjestelmän kautta. Mielenkiintoisinta on, että EURO6 -päästöluokan moottori kuluttaa polttoainetta vain hieman enemmän kuin tavalliset ralliautot. Ja vaikka tämä möhkäle pystyy kulkemaan erittäin nopeaa vauhtia maastoajossa, maksiminopeus rekalle on sarjassa 140km/h.

Tämä yhteistyö sekä uusi aluevaltaus Skuba tiiminä ei ole vain markkinointikikka. Se on osoitus siitä kaikesta mitä olemme - yksi kansainvälinen tiimi joka puhaltaa yhteen hiileen. Olemme alamme asiantuntijoita raskaalle kalustolle ripauksella seikkailunhalua.

Tämä on todiste siitä että Skuban konsernin jokainen osa-alue on tärkeä osa raskaan kaluston yhteisöä ja me, jokainen työntekijä, olemme osa tätä yhteisöä joka päivä.